“The course of life in unpredictable. No one can write their autobiography in advance.”

Friday, May 22, 2009

XPDC ke Gua Tempurung

Salam..

Emm.. lama jugak tak update blog.. maklum la.. bz je.. hehehe

Sabtu lepas, 17hb Mei, Kelab IPS telah mengadakan satu xpdc menjelajah gua.. ini merupakan first time aku gi... actually dah lama dok simpan angan-angan nk ke sana.. tp x de kesempatan.. Oleh itu, aku nk gunakan peluang yang ada ni utk join bersama kelab.. kali ni...kami gi guna laluan ke-3.. agak mencabar.. (utk keterangan lanjut.. sila tanya kt Mr. Google ye.. byk info..)

Jadual perjalanan dari awal pagi.. hingga ke petang..

  • 7.00am - berkumpul di hadapan bangunan Eureka
  • 7.30am - bertolak ke gua tempurung dengan bas
  • 9.30am - tiba di destinasi.. masing-masing bersemangat waja..
  • 9.45am - berkumpul.. dgr taklimat dulu..
  • 9.50am - mulakan perjalanan.. menikmati kecantikan dan keindahan gua tersebut..
    perjalanan yang memakan masa hampir 2jam 30 minit..
  • 12.30noon - keluar dari gua..
  • 1.00pm - lunch di RS Camp..
  • 3.00pm - bertolak balik Penang... (sib baik hubby dtg amik.. kalu tak.. lg penat la..)
  • 5.30pm - selamat tiba di rumah.. emm bestnye.. nk tido.. penat!!
Ia merupakan satu pengalaman yang begitu berharga.. walaupun penat panjat dan turun tangga (hampir 1000 anak tangga).. meranduk air.. tanpa cahaya lampu(elektrik) selama 1 jam 30 min .. hanya berbekalkan lampu suluh sahaja.. aku rasa amat seronok.. exited.. sbb dapat lihat keindahan keadaan dlm gua tersebut.. mcm nak gi lagi je..

Antara gambar-gambar menarik semasa xpdc bersama rakan sepejabat..

0 Comments:

Post a Comment