“The course of life in unpredictable. No one can write their autobiography in advance.”

Saturday, July 4, 2009

Miss my lil cutie cat..

Salam..


Tanggal 16 Jun yang lalu.. tamat la riwayat seekor kucing yang bernama May.. May aku mati sbb sakit.. ntah le sakit apa.. aku dh bawa dia gi klinik.. dh bg makan ubat.. tp tak nak baik juga.. Pagi tu sblm aku gi kerja.. sempat jugak aku tgk dia.. belai dia.. dia pun dh x larat.. kaki n tangan dia dh sejuk... bahagian belakang dia dh keras.. aku tau.. dia x lama dah.. Aku sempat jugak minta maaf kt May.. ada jugak aku marah dia.. pukul dia sbb dia noty sgt.. kehilangan May buat aku sedih sangat-sangat sbb dia la kucing kesayangan aku.. :((

Aku sedih giler.. rasa mcm kehilangan anak pulak.. ye la.. aku dh bela dia selama 9 tahun!! May aku tu lebih tua dari Syirah.. bayangkan la betapa sedihnya aku ni.. :((

Sejarah mcm mana aku leh bela si May ni..

Tahun 2000 aku telah berjaya melanjutkan dip aku di sebuah kolej di KL.. Hampir setiap malam aku makan malam di gerai mamak kt hostel aku yg dikenali sebg.. MAPELE (hehe betul ke ejaan..) So satu mlm ni.. ketika aku sedang mkn mlm dgn my bf (ketika tu la.. now he is my hubby :-p) aku nampak la sekor anak kucing yg sgt comel.. so aku decided to adopt it..

Sepanjang dia tinggal di hostel dgn aku n friends.. dia tak pernah le buat hal.. dia tau cari toilet kt mana.. tido kt mana.. so no problem.. but my problem is.. when sem break.. usually sem break is about 1 - 1.5 mths right? so I have to take my May to go back Penang with me.. what should I do?? Time nk balik Penang tu.. I put my May inside my luggage.. (beg garfield tu.. ) hahaha.. mmg setiap kali balik Penang.. aku akan amik seat yg sorang tu.. so x kacau le org sebelah.. sib baik gak le May ni ok.. x bising2.. On the way balik tu.. Mama byk kali jugak le call tanya aku ni OK ke tak.. mana tau.. driver bas tu tau ada kucing dlm bas dia.. pastu soh aku turun lak kt tgh2 highway tu.. Aku buat mcm ni 2-3 kali jugak la.. pastu bila May makin besar.. dh x muat dalam beg tu.. Mama soh aku tinggal je May kt Penang..

Semenjak tu dia tinggal le kt Penang with my parents bila aku gi belajar kt KL.. Pernah jugak la May buat hal asyik berak merata.. Mama dh naik fedup nk cuci so Mama nak buang dh May.. sib baik le Abah pujuk Mama.. :-p Sayang gak Abah kt May ye.. hehehe

Ada lg mcm2 kenangan manis dengan May ni.. dan ada banyak jugak telatah May yang buat aku rindu sgt kat dia.. Ni ada a few pics My Lovely May..


Walaupun May bukan kucing Parsi ke Siam ke.. Aku tetap sayangkan dia..

'May.. I Love U and Miss U... '

0 Comments:

Post a Comment